fredag 19 september 2014

Vad man kan göra när man är sjuk


När jag var yngre brukade jag göra listor över lite allt möjligt, hur man kan tjäna pengar, vad för saker jag skulle köpa till min framtida lägenhet, vad man kan göra när man har tråkigt. Ja minns inte om jag någonsin gjorde en lista över vad man kan göra när man är sjuk. Här kommer därför en vad man kan göra när man är sjuk lista. 

*Göra eget chai te
Ingredienser: Färsk ingefära, kardemumma, kanel, svart te (earl grey), 3 nejlikor (ej för många då blir tet beskt). Ta en kastrull och fyll upp med hälften mjölk och hälften vatten, krossa alla kryddor och lägg i. Koka upp blandningen, sila den, sedan är det klart. Passa på att gör mycket te så kan du bara värma upp det som blir över när du blir sugen.

*Göra te eller shot på vickstabletter

*Ånga rött vin
Häll upp rödvinsslatten som är över sedan helgen i en kastrull, värm på plattan. Ta en blöt handduk över huvudet och andas in ångorna. På detta vis rensar du ut snorpartiklarna och friar luftvägarna. Om du har tur så blir du lite lullig på köpet.

*Spåna idéer
När jag lyssnade på Edda Magnussons sommarprat talade hon om att många inom kändisvärlden berättade om hur roligt de har det hela tiden. Hon menade dock på att det är när hon har tråkigt som de bästa idéerna föds. Kanske är det så att när man tillåter sig själv att vila, så slappnar hjärnan av och nya tankebanor får rum att växa fram.

*Morotsoppa med massa vitlökssås och ingefära

*Äta mycket citron och apelsin

*Klä ut sig och fotografera






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar