måndag 8 december 2014

Det är nästan över nu

Redovisningarna är avklarade. Jag är oerhört imponerad över hur kompetenta klasskamrater jag har! Redovisningarna gav verkligen idéer till mitt kommande yrke. Jag hade lite krångel att få ingång no problemfilmen jag hade gjort men tillslut löste det sig. Det känns lite tomt att gestaltningsarbetet gått mot sitt slut och att detta halvår snart är över.

Det var mycket jag skulle hinna med under gestaltningsarbetet men jag försöker förhålla mig till det ogjorda som att jag duger ändå, jag försöker ta med mig till barnen att det är inte vad man presterar som värdesätter den man är. Det är inte om något är fint eller fult som har betydelse. Lärdommar och händelser kommer till oss det gäller dock att vara öppen för att möta dem när de inträffar. Mitt socioalpsykologiska perspektiv skriva om det. Och om tiden att det måste få ta tid, skapandet som process. Tidsfragment återkommande tema min fascination av tiden. För det är något jag inte förstår något som ibland går snabbt och ibland går långsamt trotts att den i realiteten alltid går lika snabbt! Även tiden verkar därmed stå i förhållande till oss själva. Beroende vilket sinnestillstånd vi är i uppfattar vi tiden olika. Intryck utryck avtryck, vad sparas av det som upplevs vilka glasögon har jag på mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar